Výprodej aneb nechci slevu zadarmo

Vážení přátelé, v každém obchodě, všude kde se člověk hne a kam se podívá, nevidí nic jiného než výlohy plné plakátů s nápisem výprodej, sleva nebo sale. Samozřejmě vystavené tak, aby nešly přehlédnout. Člověk aby měl pomalu výčitky, že nepodlehne a nic za tak výhodné ceny nekoupí. Dokonce aby měl pocit, že levnější to může být už jenom zadarmo. Dovolím se s Vámi podělit o svoji zkušenost s tím, jak se prodává ve výhodné slevě.
Při rekonstrukci svého bytu jsme pořizovali nábytek. Protože byt není nafukovací, sháněli jsme do dětského pokojíčku psací stůl pro naši princeznu tak, aby splnil určité parametry. Ovlivněni reklamou z letáků jsme vyjeli do Zlína s vyhlídkou výhodného nákupu. Vybrat jsme si vybrali, ale za ty prachy… Za ty peníze se mi to zdálo být docela drahé. Nakonec jsme usoudili, že stolík co doma máme, prozatím plně dostačuje a s nákupem ještě počkáme. Jeden tisíc a pět stokorun navrch nebylo nějak závratně moc, ale…. Třeba budeme mít štěstí jinde.
Shodou náhod a okolností jsem si stolík nafotil včetně katalogového čísla a ceny. Nebudete věřit, ale za týden mně došla SMS zpráva, že tento obchodní řetězec má právě tento víkend velké slevy na všechny své výrobky. V součtu to dělalo rovných třicet procent. No když si to spočítáte, třicet procent je docela dost. Tomu nešlo odolat. Naložil jsem své holky do auta a hurá na nákup. Za ty prachy to tam přece nenechám. Celý natěšený jsem se hrnul k předmětu našeho zájmu. Při pohledu na cenovku mně radost začala pomalu, ale jistě přecházet. Na cenovce byla ještě o stokorunu větší hodnota než před týdnem.
Kudla, to je nějaké divné, říkal jsem si v duchu. To je nějaká krpa. Vyhledal jsem paní prodavačku a doufal, že jsou přeházené cedulky. No k mému překvapení nebyly. Paní prodavačka mé verzi o jiné ceně nejdříve moc nevěřila, ale po zhlédnutí mých fotografií kapitulovala a uznala, že se opravdu jedná o stejné katalogové číslo a tudíž i o stejný výrobek. Ovšem to bylo jediné, na čem jsme se shodli. K částce, kterou jsem si vypočítal, že by stolík měl stát, jsme se ani zdaleka nedostali. K vysvětlování se moc neměla, ale nakonec jsem se dozvěděl, že právě v týdnu došlo k přecenění a tudíž ke změně konečné ceny.
No jak to celé dopadlo? Jednoduše, stolík máme doma. Koupili jsme ho o tu stovku dráž, než byla ta původní cena. To nemluvím o ceně za benzín, amortizaci vozu atd. Ale přece nebudu jezdit dokolečka do Zlína jak blázen. Jak jsem si v knize o marketinku přečetl, nedílným cílem reklamních akcí a rádoby výprodejů je přilákat zákazníka do prodejny. Nějaký trouba se vždycky chytí a něco koupí. O skutečnosti, že to funguje, není potřeba pochybovat. Já jsem toho jasným důkazem. Dobře mně tak.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>